« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Klikom na fotografiju pogledajte PPT prezentaciju
o provedbi Projekta 2011. - 2014.
ŠK. GOD. 2017./2018.
CILJEVI: Unaprijediti kvalitetu nastave kroz stjecanje novih znanja i vještina iz područja obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti, razvijati svijest o važnosti energetske učinkovitosti i ekologije kroz primjenu obnovljivih izvora energije, pravovremeno odgovoriti na potrebe tržišta rada za educiranim instalaterima sustava obnovljivih izvora energije sustavnim i pravovremenim obrazovanjem instalatera grijanja i klimatizacije iz područja obnovljivih izvora energije, ponuditi bolju kvalitetu teorijske i praktične nastave osuvremenjavanjem i stalnim obogaćivanjem nastavnog programa i materijalnih uvjeta u skladu sa suvremenim trendovima te time učiniti ovo zanimanje interesantnijim za buduće srednjoškolce.
NAMJENA: Primjeniti obnovljive izvore energije u teorijskoj i praktičnoj nastavi kroz: Tehnologiju grijanja i klimatizacije u II. razredu, Praktičnu nastavu obrade i montaže u I. razredu i Praktičnu nastavu grijanja i klimatizacije u II. razredu.
NOSITELJI: Stručni aktiv tehničke grupe predmeta, nastavnici teorijske i praktične nastave instalatera grijanja i klimatizacije: Boris Weisser, dipl. ing. i Darko Kovačević, ing. te učenici I. i II. razreda instalatera grijanja i klimatizacije.
NAČIN REALIZACIJE:
Postojeća oprema:
U okviru radionice za praktičnu nastavu za instalatere grijanja i klimatizacije iz područja obnovljivih izvora energije vlastitim radom učenika i nastavnika na praktičnoj nastavi i kroz provođenje ovog projekta u prethodne dvije školske godine, te financiranjem od strane škole za sada smo opremljeni sa sljedećim:
- solarni sustav za zagrijavanje potrošne tople vode sa spremnikom potrošne tople vode vlastite izrade sa 2 klasična načina zagrijavanja vode i 2 načina pomoću obnovljivih izvora energije, sa automatskom regulacijom sustava (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- toplinska crpka zrak – voda za zagrijavanje potrošne tope vode (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- ventilacijsko-klimatizacijski sustav učionice strojarske radionice sa rekuperatorom zraka (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- fotonaponski solarni sustav s vjetrogeneratorom za proizvodnju električne energije iz energije sunca i vjetra (koja se sastoji od Vjetrogeneratora – vjetrenjača nazivne snage 500W s regulatorom, Fotonaponska ćelija - solarni modul 135 W, 2 kom. s regulatorom, inverter 24V, baterija 12V/100Ah - 2 kom.), (vlastita montaža učenika i nastavnika),
- učionica u sklopu strojarske radionice koja je primjer energetsko učinkovitog objekta i u kojoj se primjenjuju obnovljivi izvori energije za grijanje i hlađenje (ovojnica objekta sa vanjskom fasadom od stiropora 10 cm, PVC stolarija sa malim koeficijentima prijelaza topline, toplinska izolacija poda 5 cm, podno i zidno grijanje i hlađenje iz obnovljivih izvora - solarni sustav, toplinska crpka, dogrijavanje prema potrebi plinskim grijanjem). Ovaj sustav grijanja nije potpuno dovršen, ali je u završnoj fazi.
Nabava nove opreme:
- zamjena fluorescentnih cijevi led rasvjetom u školskoj strojarskoj radionici,
- zamjena cijevnog razvoda solarnog sustava sa inox flexibilnim cijevima,
- nabava električne pumpe za punjenje solarnih sustava - procjena 8000,00 kn
Primjena u nastavi:
Praktična nastava obrade i montaže, Praktična nastava grijanja i klimatizacije: Upoznavanje, praćenje, mjerenje, kontrola i održavanje postojećih solarnih toplinskih i fotonaponskih sustava. Izvođenje vježbi spajanja, montaže, mjerenje i obradu rezultata solarnih toplinskih fotonaponskih sustava na opremi za izvođenje vježbi (koju planiramo nabaviti).
Tehnologije grijanja i klimatizacije: Upoznavanje s izvedbama, načinom funkcioniranja, boljim razumijevanjem rada navedenih sustava. Izvođenje vježbi spajanja, montaže, mjerenje i obradu rezultata solarnih toplinskih fotonaponskih sustava na opremi za izvođenje vježbi (korelacija s praktičnom nastavom). Povezivanje teorijskih i praktičnih sadržaja iz područja obnovljivih izvora energije i primjena obnovljivih izvora energije u praksi.
Popularizacija obnovljivih izvora energije:
- izrada plakata i zidnih panoa u učionici i radionici,
- izrada tehničko-tehnološke dokumentacije za postojeće sustave koji se nalaze u
radionici
- izrada svjetlećeg panela osvijetljenog obnovljivom energijom,
- predavanje „Realizacija projekta – obnovljivi izvori energije i energetska učinkovitost“
na sjednici stručnog aktiva i prema potrebi na sjednici Nastavničkog vijeća,
-na Dan otvorenih vrata upoznati učenike završnih razreda osnovnih škola s mogućnošću u nastavka školovanja u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije i stolar, učenike i ostale posjetitelje provesti kroz radionice uz stručno vodstvo nastavnika praktične i stručno teorijske nastave. U radionicama demonstrirati učeničke uratke, opremu, alate i strojeve.
ŠK. GOD. 2014./2015.
CILJEVI:
- unapređenje kvalitete nastave kroz stjecanje novih znanja i vještina iz područja obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti
-razvijanje svijesti o važnosti energetske učinkovitosti i ekologiji kroz primjenu obnovljivih izvora energije
- sustavno i pravovremeno obrazovanjem instalatera grijanja i klimatizacije iz područja obnovljivih izvora energije, omogućit će pravovremeni odgovor na potrebe tržišta za educiranim instalaterima sustava obnovljivih izvora energije
- osuvremenjavanjem i stalnim obogaćivanjem nastavnog programa i materijalnih uvjeta u skladu sa suvremenim trendovima škola je u mogućnosti ponuditi bolju kvalitetu teorijske i praktične nastave te je time interesantnija za buduće srednjoškolce
NAMJENA:
- Primjena obnovljivih izvora energije u teorijskoj i praktičnoj nastavi:
-Tehnologija grijanja i klimatizacije III.s
-Izborna nastava: Solarni toplinski sustavi III.s
-Praktična nastava Is. , II.s , III.s
NOSITELJI:
Stručni aktiv tehničke grupe predmeta, nastavnici teorijske i praktične nastave instalatera grijanja i klimatizacije: Boris Weisser, dipl. ing. i Darko Kovačević, ing.
NAČIN REALIZACIJE:
1. Ostvarivanje materijalnih uvjeta
1.1. Postojeća oprema
U okviru radionice za praktičnu nastavu za instalatere grijanja i klimatizacije iz područja obnovljivih izvora energije vlastitim radom učenika i nastavnika na praktičnoj nastavi i kroz provođenje ovog projekta u prethodne dvije školske godine te financiranjem od strane škole za sada smo opremljeni sa slijedećim:
- solarni sustav za zagrijavanje potrošne tople vode sa spremnikom potrošne tople vode vlastite izrade s 2 klasična načina zagrijavanja vode i 2 načina pomoću obnovljivih izvora energije, s automatskom regulacijom sustava (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- toplinska crpka zrak –voda za zagrijavanje potrošne tope vode (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- ventilacijsko klimatizacijski sustav učionice strojarske radionice s rekuperatorom zraka (vlastita izrada i montaža učenika i nastavnika),
- fotonaponski solarni sustav s vjetrogeneratorom za proizvodnju električne energije iz energije sunca i vjetra (koja se sastoji od vjetrogeneratora – vjetrenjača nazivne snage 500W s regulatorom, fotonaponska ćelija - solarni modul 135 W , 2 kom. s regulatorom, inverter 24V, baterija 12V/100Ah 2 kom. -vlastita montaža učenika i nastavnika),
-učionica u sklopu strojarske radionice koja je primjer energetsko učinkovitog objekta i u kojoj se primjenjuju obnovljivi izvori energije za grijanje i hlađenje (ovojnica objekta s vanjskom fasadom od stiropora 10 cm, PVC stolarija s malim koeficijentima prijelaza topline, toplinska izolacija poda 5 cm, podno i zidno grijanje i hlađenje iz obnovljivih izvora-solarni sustav, toplinska crpka, dogrijavanje prema potrebi plinskim grijanjem). Ovaj sustav grijanja nije potpuno dovršen, ali je u završnoj fazi.
1.2. Nabava nove opreme
Planira se nabaviti nova oprema kako bi se proširilo i populariziralo područje primjene obovljivih izvora energije:
- materijal za izradu svjetlećeg panela koji će biti osvijetljen obnovljivom energijom iz solarnih fotonaponskih ćelija, za promociju i popularizaciju obnovljivih izvora energije
- oprema za izvođenje vježbi spajanja, montaže, te za mjerenje i obradu rezultata solarnih toplinskih i fotonaponskih sustava
2. Primjena u nastavi
Praktična nastava instalatera grijanja i klimatizacije:
- upoznavanje, praćenje, mjerenje, kontrola i održavanje postojećih solarnih toplinskih i fotonaponskih sustava
- izvođenje vježbi spajanja, montaže te mjerenje i obrada rezultata solarnih toplinskih fotonaponskih sustava na opremi za izvođenje vježbi (koji planiramo nabaviti)
Tehnologije grijanja i klimatizacije i Izborna nastava: Tehnologija solarnih toplinskih sustava:
Navedena oprema bi koristila za:
- upoznavanje s izvedbama, načinom funkcioniranja, boljim razumijevanjem rada navedenih sustava
- izvođenje vježbi spajanja, montaže, mjerenje i obradu rezultata solarnih toplinskih fotonaponskih sustava na opremi za izvođenje vježbi (korelacija sa praktičnom nastavom)
- povezivanje teorijskih i praktičnih sadržaja iz područja obnovljivih izvora energije
- primjenu obnovljivih izvora energije u praksi
3. Popularizacija obnovljivih izvora energije
- izrada plakata i zidnih panoa u učionici i radionici
- izrada tehničko tehnološke dokumentacije za postojeće sustave koji se nalaze u radionici
- izrada svjetlećeg panela osvijetljenog obnovljivom energijom,
- predavanje „Realizacija projekta – obnovljivi izvori energije i energetska učinkovitost“ na sjednici stručnog aktiva i sjednici Nastavničkog vijeća
- organiziranje „Dana otvorenih vrata“ u strojarskoj i stolarskoj radionici, gdje bi se mogli vidjeti sustavi obnovljivih izvora energije. Na dane otvorenih vrata pozvati učenike završnih razreda osnovne škole kako bi se upoznali s mogućnošću u nastavka školovanja u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije i stolar. Učenike i ostale posjetitelje provesti kroz radionice uz stručno vodstvo nastavnika praktične i stručno teorijske nastave. U radionicama demonstrirati učeničke uratke, opremu, alate i strojeve.
ŠK. GOD. 2013./2014.
CILJEVI :
- unapređenje kvalitete nastave kroz stjecanje novih znanja i vještina iz područja obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti
- razvijanje svijesti o važnosti energetske učinkovitosti i ekologije kroz primjenu obnovljivih izvora energije
- sustavnim i pravovremenim obrazovanjem instalatera grijanja i klimatizacije iz područja obnovljivih izvora energije, omogućit će pravovremeni odgovor na potrebe tržišta za
educiranim instalaterima sustava obnovljivih izvora energije
- osuvremenjavanjem i stalnim obogaćivanjem nastavnog programa i materijalnih uvjeta u skladu sa suvremenim trendovima škola je u mogućnosti ponuditi bolju kvalitetu
teorijske i praktične nastave te je time interesantnija za buduće srednjoškolce
NAMJENA:
Primjena obnovljivih izvora energije u teorijskoj i praktičnoj nastavi:
- Tehnologija grijanja i klimatizacije - III. S
- Izborna nastava: Tehnologija grijanja i klimatizacije - III. S
-Praktična nastava - I., II. i III. S
NOSITELJI:
Stručni aktiv tehničke grupe predmeta, nastavnici teorijske i praktične nastave instalatera grijanja i klimatizacije: Boris Weisser, dipl. ing. i Darko Kovačević, ing. te učenici I., II. i III. razreda instalatera grijanja i klimatizacije.